1625. syfte

Den här bloggen kommer numera handla om sådant här. Om hur samhället faktiskt ser ut, om vad som hänt mig, vad som fortfarande händer och om pepp på hur vi kan försöka förändra hur det ser ut i samhället idag.

OKEJ - detta hände mig just: var på cykeln på väg hem varpå jag möter tre killar som måste varit typ 13år eller något sånt. De går och fnittrar och sen när jag precis möter dem ropar en av dem "DAAAAMN look at that *fräsande kattljud* !!" Alltså. Vad fan!? (Jag sa för övrigt ingenting tillbaka eftersom det gick så snabbt)
Det är ju uppenbart att det här problemet vi har i samhället börjar tidigt i åldrarna. Förra veckan blev jag kallad "fan vilken ful tjej!" här i stan - också när jag cyklade förbi ett gäng (då vuxna killar), veckan innan det var det nån annan snubbe som sa "fin gäri! Schysst rumpa" när jag vad på väg ut från gymmet.
 
Jag är RASANDE. Kanske mer än vanligt för att #metoo liksom rört upp massa annat gammalt för mig, som gör att jag just nu känner mig som en alien i min egen kropp - men för i helvete killar! Det här måste få ett stopp.
 
 

Kommentera här: